Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe  z elementami koncepcji programowej  (STEŚ-R)  oraz  materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy Obwodnicy Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25.

  1. Cele i zakładane efekty zadania inwestycyjnego:
  • stworzenie bezpiecznego  odcinka  trasy  drogowej,  zapewniającego  usprawnienie dalekobieżnego ruchu drogowego o adekwatnych prędkościach podróżnych,
  • dostosowanie parametrów technicznych drogi do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu,
  • odciążenie miasta Człuchów od ruchu tranzytowego,
  • dostosowanie parametrów  technicznych  drogi  do  obowiązujących  warunków  technicznych dla klasy GP o prędkości projektowej Vp = 80km/h lub Vp = 100km/h,
  • geometryczno-wysokościowe rozwiązanie przecięć z drogami poprzecznymi,
  • poprawa warunków ruchu oraz bezpieczeństwa drogowego w rejonie inwestycji,
  • poprawa warunków  środowiskowych  mieszkańców  sąsiedztwa  istniejącego  odcinka 
  1. Lokalizacja
  • Województwo                        – pomorskie,
  • Powiat                                    – człuchowski,
  • Gmina / Miasto                      – wiejska Człuchów, miasto Człuchów.
  1. Podstawowe parametry techniczne projektowanej obwodnicy
  • Klasa drogi                            – GP,
  • Prędkość projektowa           – Vp =100 km/h,
  • Prędkość miarodajna          – Vm =110 km/h,
  • Przekrój poprzeczny           – zostanie przyjęty na podstawie wyników analiz i prognoz ruchu
  • Dostępność                            – ograniczona do węzłów/skrzyżowań
  • Dopuszczalne obciążenie nawierzchni         – 115 kN/oś
  1. Planowany zakres robót

W ramach przedmiotowego zadania planuje się następujące roboty budowlane:

  • budowa jezdni głównej klasy GP,
  • budowa, rozbudowa lub przebudowa węzłów, skrzyżowań drogowych,
  • budowa dodatkowych  jezdni  przeznaczonych  do  obsługi  terenu  przyległego,
  • budowa obiektów mostowych i obiektów inżynierskich,
  • budowa infrastruktury towarzyszącej tj. odwodnienie dróg i obiektów, oświetlenie drogowe, kanał technologiczny, systemy pozwalające monitorować sytuację meteorologiczną,
  • budowa obiektów i urządzeń wynikających z wymogów ochrony środowiska (m.in. Ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, ogrodzeń, zieleni izolacyjnej, itp.),
  • montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, rowerowego i pieszego,
  • budowa ciągów dla ruchu pieszego i rowerowego,
  • przebudowa sieci i urządzeń uzbrojenia terenu kolidujących z inwestycją,
  • budowa zatok  autobusowych,  przejść  dla  pieszych  i  chodników  z  oświetleniem oraz dostosowanie projektowanych i istniejących dróg do potrzeb komunikacji publicznej, 
  • budowa Obwodu  Utrzymania  Drogi  (OUD),
  • likwidacja przejazdów  kolejowych  w  poziomie  szyn,
  • inne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedmiotowej inwestycji.