Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy Obwodnicy Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25.
- Cele i zakładane efekty zadania inwestycyjnego:
- stworzenie bezpiecznego odcinka trasy drogowej, zapewniającego usprawnienie dalekobieżnego ruchu drogowego o adekwatnych prędkościach podróżnych,
- dostosowanie parametrów technicznych drogi do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu,
- odciążenie miasta Człuchów od ruchu tranzytowego,
- dostosowanie parametrów technicznych drogi do obowiązujących warunków technicznych dla klasy GP o prędkości projektowej Vp = 80km/h lub Vp = 100km/h,
- geometryczno-wysokościowe rozwiązanie przecięć z drogami poprzecznymi,
- poprawa warunków ruchu oraz bezpieczeństwa drogowego w rejonie inwestycji,
- poprawa warunków środowiskowych mieszkańców sąsiedztwa istniejącego odcinka
- Lokalizacja
- Województwo – pomorskie,
- Powiat – człuchowski,
- Gmina / Miasto – wiejska Człuchów, miasto Człuchów.
- Podstawowe parametry techniczne projektowanej obwodnicy
- Klasa drogi – GP,
- Prędkość projektowa – Vp =100 km/h,
- Prędkość miarodajna – Vm =110 km/h,
- Przekrój poprzeczny – zostanie przyjęty na podstawie wyników analiz i prognoz ruchu
- Dostępność – ograniczona do węzłów/skrzyżowań
- Dopuszczalne obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
- Planowany zakres robót
W ramach przedmiotowego zadania planuje się następujące roboty budowlane:
- budowa jezdni głównej klasy GP,
- budowa, rozbudowa lub przebudowa węzłów, skrzyżowań drogowych,
- budowa dodatkowych jezdni przeznaczonych do obsługi terenu przyległego,
- budowa obiektów mostowych i obiektów inżynierskich,
- budowa infrastruktury towarzyszącej tj. odwodnienie dróg i obiektów, oświetlenie drogowe, kanał technologiczny, systemy pozwalające monitorować sytuację meteorologiczną,
- budowa obiektów i urządzeń wynikających z wymogów ochrony środowiska (m.in. Ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, ogrodzeń, zieleni izolacyjnej, itp.),
- montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, rowerowego i pieszego,
- budowa ciągów dla ruchu pieszego i rowerowego,
- przebudowa sieci i urządzeń uzbrojenia terenu kolidujących z inwestycją,
- budowa zatok autobusowych, przejść dla pieszych i chodników z oświetleniem oraz dostosowanie projektowanych i istniejących dróg do potrzeb komunikacji publicznej,
- budowa Obwodu Utrzymania Drogi (OUD),
- likwidacja przejazdów kolejowych w poziomie szyn,
- inne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania przedmiotowej inwestycji.
Liczba wyświetleń: 2 540